Pages

Wednesday, July 7, 2010

Windows 7 OS Terbaik


Fakta Windows 7

Nama Asal : Kod Blackcomb

Mula diuji : Pada tahun 2007, untuk menggantikan windows Vista

Dirasmikan : pada tahun 2008







Spesifikasi yang disyorkan untuk Windows 7 seperti berikut :


Kelajuan processor : 1 GHz (Sama ada 32-bit atau 64-bit)
Memori (RAM) : 1 GB
Kad grafik : DirectX 9.0
Memori Grafik : 128 MBHarddisk : 16 GB
Pemacu : DVD-ROM

Versi windows 7

Windows 7 Starter Edition, Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium , Windows 7 Proffesional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise







Mengapa dinamakan windows 7 ?

Ianya dinamakan Windows 7 kerana menggunakan Windows 7.0. Sebelum ini, Vista menggunakan Windows 6.0, dan XP Windows 5.0.

Keistimewaan dan kekurangan windows 7 ?

Antara keistimewaan Windows 7 adalah memudahkan penyambungan jaringan komputer dengan alat telekomunikasi seperti telefon bimbit, mesin pencetak, kamera digital dan lain-lain.

Windows 7 juga direka dengan ciri terkini yang dapat mempercepatkan tugas-tugas komputer serta memberi tumpuan kepada keserasian diantara aplikasi komputer dan alat penghubung yang lain.

Windows 7 mengatasi Windows XP dan Vista dalam beberapa aspek penting, termasuk masa yang diambil untuk dibut dan ditutup serta pengurusan fail seperti memuat dokumen. Lebih cepat berbanding dengan Vista & sama taraf dengan XP. Disamping gadjet-gadjet yang lebih menarik dan mesra pengguna.

Namun begitu, masih ada kelemahannya berbanding XP, termasuk uji tanda aras PC Pro untuk kegiatan pejabat seharian dan penyuntingan video yang masih sama seperti Vista dan perlahan berbanding XP.

0 comments:

Post a Comment